ویپ ایران

ویپ ایران

ویپ ایران

ویپ ایران

ویپ ایران

ویپ ایران

کلمات کلیدی

خلاصه کتاب تحول در نظریه های روابط بین الملل

حمیرا مشیرزاده

دانلود اتوکد نقشه سازه

پاورپوینت اختلالات دوقطبی بر اساس dsm-v.

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

پرسشنامه خودپنداره ریاضی (صالح صدق پور و همکاران

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق ازدواج و طلاق .

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پاورپوینت اسلاید در مورد جزیره قشم

پاورپوینت تحلیل فرودگاه دالاس واشنگتن

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

پروژه فرایند تولید قند و شکر از چغندر قند

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری CBT برای اختلالات جنسی

مبانی نظری متغیر پرخاشگری

پروژه کامل اتوکد با موضوع پل رودخانه

تکنیک حل مساله

آموزش نرم افزار GeneRunner

نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی

نقش و وظایف مهندس ناظر بر اساس شرایط عمومی پیمان

آبپاش قطره ای گلدان پک 2عددی.

کودک آزاری و ...)

(قربانیان تجاوز جنسی

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی..

تحقیق در مورد رادیوتراپی (پرتو درمانی) .

فلزی

جزییات اجرایی سایبان متراژ 20 در 10 .

جزییات اجرایی آلاچیق .

عیب یابی خودروهای انژکتوری .

آشنایی با سنسورهای خودروهای انژکتوری .

دانلود تحقیق Center چیست؟ .

استفاده از تکنیکهای BMP و LID برای مدیریت روانابهای شهری

روش توسعه کم اثر (Low Impact Development) شهرها امروزه در طراحی شبکه‏های جمع‏آوری و هدایت آبهای سطحی به طور فزآینده‏ای برای کاهش عوارض هیدرولوژیکی و جانبی ساخت و ساز و توسعه در حوضه‏های شهری مورد استفاده قرار می‏گیرد توسعه کم اثر در واقع یکی از روشهای مدیریت رواناب شهری برای حفظ یا بازگرداندن شرایط هیدرولوژیکی طبیعی یک حوضه آبریز به حالت پیش از تو

دانلود استفاده از تکنیکهای BMP و LID برای مدیریت روانابهای شهری

استفاده از تکنیکهای BMP و LID برای مدیریت روانابهای شهری
Use of BMP and LID techniques for managing city runoffs
روش توسعه کم اثر
رواناب سطحی
مسیل دلاوران
دبی پیک سیلاب
شیوه‏های سازه‏ای
دسته بندی مهندسی عمران
فرمت فایل docx
حجم فایل 4778 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

استفاده از تکنیکهای BMP و LID برای مدیریت روانابهای شهری

آب به عنوان مهم‏ترین و حیاتی‏ترین نیاز بشر همواره نقش اساسی در توسعه جوامع انسانی ایفا کرده است. در سال‏های اخیر، رشد روز افزون جمعیت شهرنشین در کلان شهرها موجب افزایش بهره‏برداری از منابع آب و به تبع آن کاهش کمیت و کیفیت ذخایر آبی در محدوده  شهر و حوضه‏های آبخیز اطراف آن شده است. امروزه همراه با پیشرفت جوامع و گسترش روز افزون شهرها و توسعه حریم آنها، سطوح غیرقابل نفوذ آنها افزایش یافته و موجب افزایش ارتفاع و حجم رواناب حاصل از بارش می‏شود. لذا کنترل وقایعی مانند آبگرفتگی معابر، اختلال در سیستم عبور و مرور و ایجاد ترافیک، آلودگی منطقه بواسطه جاری شدن رواناب آلوده در محیط و سیل‏زدگی مناطق مسکونی و تامین امنیت جانی، مالی و روانی شهروندان همواره دغدغه خاطر طراحان و برنامه‏ریزان شهری و مهندسین آب بوده است. بهترین راه آمادگی برای مقابله مناسب با عوامل تهدید کننده فوق و بهینه‏سازی سیستم‏های شهری بررسی وضعیت بارش منطقه و برآورد صحیح و دقیق میزان رواناب حاصل از بارشهای جوی و تحلیل نحوه عملکرد زهکش‏های شهری و در بعضی موارد استفاده بهینه از رواناب می‏باشد. تغییر کاربری اراضی یکی از مهم‏ترین و اساسی‏ترین تغییرات انسان در برخورد با طبیعت می‏باشد. عدم رعایت قابلیت توسعه زمین در انتخاب کاربری‏ها و حتی اجرای غیر اصولی کاربری‏ها از جمله جنگل‏زدایی و در پی آن ازدیاد زمین‏های کشاورزی و افزایش توسعه شهری، افزون بر افزایش دبی اوج و فراوانی رخداد سیلاب، باعث افزایش فرسایش و رسوب و در نتیجه پیامدهای منفی زیست محیطی و اقتصادی و اجتماعی در آن می‏شود. فراوانی رخداد سیلاب در ایران از سال 1330 روندی افزایشی داشته است. به گونه‏ای که افزایش سالانه شمار سیل‏ها در بازه سال‏های 1952 تا 1991 نزدیک به 4 درصد، و افزایش آسیب‏های مالی نزدیک به 6 درصد بوده است(صادقی و همکاران، 1388).

 

رشد شهرنشینی با ایجاد سطوح نفوذناپذیر شامل گذرگاه‏‏ها، پشت بام‏ها، حیاط‏ها، سازه‏های شهری و ایجاد جوی‏ها در خیابان‏ها و جوی‏های کم عمق داخل کوچه‏ها که در تبعیت کامل با احداث خانه‏ها، کوچه‏ها و خیابان‏ها هستند، همراه بوده و باعث ایجاد تغییر در وضعیت توپوگرافی در پهنه شهرها و در نتیجه تغییر مستقیم در تولید رواناب‏ها، سیلاب‏ها و روند حرکت و تخلیه آنها می‏شود. پیامد چنین تغییراتی، ضمن ایجاد مسایلی مانند آب‏گرفتگی گذرگاه‏ها و انباشت سیلاب‏ها همراه با زباله‏های شهری در نقاط معینی مانند زیرگذرها و تقاطع خیابان‏ها و اختلال در ترددهای شهری و به وجود آمدن ترافیک‏های سنگین، باعث وارد آمدن آسیب‏های اقتصادی زیاد و گاهی خسارت‏های جانی نیز می‏شود. افزون بر این، انباشت نامحسوس آب پس از وقوع بارندگی‏ها در چاله‏های سطح آسفالت، موزاییک و نفوذ آنها به درون درزها و ترک‏های آسفالت، موجب ویرانی سطوح نفوذناپذیر به ویژه در اثر یخبندان می‏شود، و اگر ریزش‏ها جوی به صورت برف باشد، با ذوب تدریجی آن در روز و یخ‏زدگی دوباره در شب، سطوح یخی و لغزنده در گذرگاه‏ها به وجود می‏آید(رئیسی، 1388).

دانلود استفاده از تکنیکهای BMP و LID برای مدیریت روانابهای شهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی