پروپوزال مقایسه حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی
پروپوزال مقایسه حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی
پروپوزال مقایسه حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پروپزال کارشناسی ارشد شامل:
مقدمه و بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف اصلی و فرعی پژوهش
سوالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
پیشینه پژوهش
طرح پژوهش
جامعه و نمونه پژوهش
روش نمونه گیری
ابزار های پژوهش
روش جمع آوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA
فایل به صورت ورد و با فرمت doc می باشد و قابل ویرایش می باشد.
قسمت هایی از پروپزال:
بیان مسئله:
اصطلاح نارسا نویسی1، به اختلالی در زبان نوشتاری اطلاق می شود که به جنبه های مکانیکی و فنی مهارت نوشتن توجه دارد. این اختلال خود را به شکل بدخطی در کودکان دارای هوش متوسط که نارسایی عصبی مشخصی ندارند یا دارای نقص های آشکار ادراکی – حرکتی نیستند، نشان می دهد]1[. دانش آموز نارسانویس با وجود هوش بهنجار، عملا نمی تواند با کلاس همراه گردد. به همین جهت اغلب این افراد را به منزله ی فرد عقب مانده، تنبل یا بی انگیزه می پندارند و از لحاظ احساسی و ارزشی آنان را طرد می نمایند که این خود به مرور زمان زمینه را برای دگرگونی های رفتاری هیجانی در آن ها فراهم می آورد]2[. چرا که از طرفی اضطراب آن ها در مقابل تقاضاهایی که زبان نوشتاری ایجاب می کند، افزایش می یابد و پس از شکست های مستمر و یأس ناشی از نارسا نویسی، دچار احساس شرم و تحقیر می شوند که با گذشت زمان این احسا س ها عمیق تر می گردد؛ به گونه ای که در بزرگسالی احساس خشم، اضطراب، افسردگی و عزت نفس پایین نشان می دهد ]2[.
1 - dysgraphia
فرضیه ها:
- بین حساسیت اضطرابی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی تفاوت معنی داری وجود دارد.
- بین عملکرد شناختی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی تفاوت معنی داری وجود دارد.